Please enable JS

Serwis

Comarch OPTIMA Serwis to moduł zaprojektowany pod potrzeby przedsiębiorstw, oferujących usługi serwisowe. Jego zastosowanie pozwala na minimalizację czasu potrzebnego do biurokratycznej obsługi zleceń serwisowych. Funkcjonalność umożliwia tworzenie harmonogramów zadań, ewidencję wykonanych czynności i rejestrowanie wykorzystywanych urządzeń serwisowych, a także automatyczne fakturowanie zleceń.


Zlecenie serwisowe

Zlecenie serwisowe jest definiowane poprzez rodzaj usługi, pracownika odpowiedzialnego za jej wykonanie, termin oraz cenę. Wprowadzanie zlecenia jest szybkie dzięki intuicyjnemu pogrupowaniu funkcjonalności. Rozbudowana karta serwisowa pozwala na szczegółową ewidencję czynności.

Rejestracja przyjmowanych zleceń pozwala na stworzenie harmonogramu zadań oraz rejestrację wykonanych czynności w graficznym terminarzu, co pomaga lepiej zorganizować pracę serwisantów i wydajniej wykorzystać ich czas. Historia zleceń daje możliwość pełnej kontroli nad zadaniami, w tym – wyszukiwanie zadań przeterminowanych, a ewidencja wykorzystanych części oraz urządzeń serwisowych pozwala na sprawne zarządzanie zasobami magazynu. Dużym udogodnieniem jest także opcja tworzenia zleceń cyklicznych, ułatwiająca obsługę przeglądów wykonywanych cyklicznie u danego Klienta.

Moduł Serwis umożliwia także fakturowanie całości lub części wykonanych usług oraz fakturowanie całości wykonanego zlecenia jedną usługą (niezależnie od ilości wykonanych czynności i zużytych części), a we współpracy z modułem Faktury umożliwia wystawianie paragonów i faktur bezpośrednio z poziomu zlecenia. Funkcjonalność przypisywania domyślnych ustawień fakturowania minimalizuje czas poświęcany na obsługę formalną zleceń.

Przy wykorzystaniu modułu Analizy użytkownicy mają dostęp do opcji tworzenia raportów w oparciu o dane zawarte w systemie – m. in. analiz wykonanych czynności według serwisantów bądź kontrahentów, analiz wartości zleceń, analiz związanych z częściami wykorzystywanymi do serwisowania (najczęściej pobierane, brakujące) itp.


Analiza wykonanych czynności

Pozostałe moduły w obszarze Handel i usługi:

Zobacz również: